Alla inlägg den 7 april 2012

Av Eva Andersson - 7 april 2012 17:19

Ja väldigt nyfiken på vad som kommer att titta ut ur Ina Fina !! Hon börjar bli rejält stor nu !! Lite stånkigt och pustigt är det !! Hon sover väldigt mycket !! Lullar lite i sin egna takt!!

Efter denna helg så skall vi ta in valplådan , känns som hög tid!! när vi är ute , framför allt i trädgården så har , tycker hon själv att hon har hittat den perfekta lyan i våran häck !! lilla gumman ! så jag tror det blir kanon att få in valplådan så hon kan boa in sig ordentligt!! 

Här om dagen när husse kom hem så kom hon inte ens ut från sovrummet för att hälsa , hon boade ju i biabädden !!

Husse vart lite stött att hans prinsessa inte kom ut , hon är ju som tokig i honom !! Så visst märks det att det händer saker hos kära fröken !!

Annars så har vi varit väldigt förkylda igen , för vilken gång i ordningen vet jag inte , börjar bli rejält trött på detta skit nu !! Robban har gått med detta från och till en månad nu , inte kul!! Han hostar i mellan åt så man tror aldrig att det skall sluta! Tydligen så är hela verkstaden inne på hans jobb sjuka ! så det går väl bara runt runt!!

Men roligt är det inte !!

Sedan hjälper ju inte vädret till heller , vart tog våren vägen vi som hade 17 grader som varmast !! igår snöade det och det har blåst isvindar emellanåt !!  kallt som attan på nätterna ! inte ens hönsen vill gå ut ! nej nu hoppas jag det kommer tillbaka lite värme !  Fort !!

Ni som inte är med på facebook vet ju inte vad som hände i veckan ......

Ambos och lilla Sally kolliderade med varandra under lek , och vi tror så här i efterhand att hon fick en rejäl hjärnskakning!! Hon mår bra nu , men fy sjutton vad rädda vi blev !!

Dom sprang efter samma boll och skallade ihop huvud mot huvud, och Ambos skalle är ju som hård sten , så det blev ju en riktig stjärnsmäll om man säger så!! Sally ramlade ihop och jag var övertygad först om att hon bröt ryggen eller något i nacken , hon kunde inte stå upp och såg jätte konstig ut !! Mitt hjärta pumpade i 300 hundra kan jag säga !! Jag tog henne i famnen och skyndade mig hem , man hinner ju tänka massor under tiden ...... på fem minuter var vi hemma, jag satte mig på golvet med henne med henne , pratade lugnade och efter ett tag så verkade hon komma tillbaka ganska bra , hon gick och la sig under köksbordet , jag tänkte vad bra ! jag hade kollat på henne , kännt och klämt på ryggen , nacken mm , gjorde böjprov på alla ben , ingen reaktion !! efter ett tag när hon sommnade så reste hon sig och började vingla och kom fram till mig , ( hon sökte tröst ), hon bajsade på sig !! shittt!! har hon fått en hjärnskada??? Ep ??? vad ??? snacka om att man känner sig hjälplös !! efter några sekunder som kändes super långa så slappnade hon av och sommnade brevid mig . Då passade jag på att ringa vetten på Strömsholm , dom föreslog att avvakta kolla henne ofta , blir det något mera , åk in !! Jag avvaktade ett tag , blir det något så tänkte jag att mister jag körkortet så gör jag ! Men inget mera hände !! Tack & Lov !!! Hon sov hela natten vid mig inget konstigt och är sitt rätta jag igen !! så förmodligen så var det hjärnskakning som hon fick lilla hjärtat !! men nu är det slut lekt med stora hundar , tänk vad lätt det sker en olycka !! Ingen är gladare än jag att hon mår bra igen , för hon är en mycket speciell dam , och ligger mig väldigt varmt om hjärtat !! jag avslutar med några bilder på Ina Fina och hennes fina mage !

Ha en fortsatt trevlig helg alla !!

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards