Direktlänk till inlägg 26 april 2012

En vecka !!

Av Eva Andersson - 26 april 2012 18:05

Så har det då äntligen gått en vecka sedan dom små kom till världen !! Ja eller sent i kväll!!

Det har varit en tuff vecka med dåligt med sömn framför allt. Men sover 10 min en kvart som max , sedan har man kollat alla små. För dom är väldigt livliga och lever om som bara attan , har massor av olika ljud för sig, nu börjar man har lärt sig och kan slappna av mera och vet att det är inte Ina som klämmer dom. Hon är superduktig och försiktig med dom små.  Jag tycker att man ser en utveckling på dom små för varje dag som går, jag försöker ta till vara på allt och bara njuta , för det går så fort !! Någon brist på mat lider dom inte , det finns gott om mjölk och dom äter som bara den , dom är ju inte undernärda !!  Ser ur som små buddha allihopa !! Härligt!!

Ambos , Sally och Cherriè har fått lukta på lite på dom genom grinden , Ambos är som förbytt mot vad han har varit tidigare , han skall tvätta och pussa , gullegubbe !! han som aldrig varit förtjust i valpar !! Måste vara för att det är Inas valpar!!

Sally vet vi ju att hon alltid vill vara extra mamma , det var hon ju till b-kullen , hon var den enda som fick komma in till Hera !! Cherriè är måttligt intresserad och tittar mest på håll , men det ändrar sig nog , hon kommer att bli en bra lektant så småningom.

Som sagt allt går framåt och det är vi så otroligt tacksamma för !! och dom små ser så fina ut , skall bli så spännande när dom kommer upp på benen!! Så man får se lite personligheter mm. Den enda som vill ligga på rygg i min hand just nu är den största killen och gud vad gott han luktar , jag pussar och pussar på han , han är så fin !!!

Dom andra vill inte ligga still just nu , men det kan ju ändra sig fort !! Här kommer som vanligt lite kort på dom små underverken !!  

         

 
 
Anna & Basse

Anna & Basse

26 april 2012 20:59

Herregud så söta små fladdermöss!! Tur jag redan har en inte allt för gammal buse och att alla är tingade, annars hade jag kommit och nappat hem dem allihop :)
Och vilken otrolig tur alla valpköpare har, som får såna toppenuppfödare som er :)
Hoppas nu det blir en riktig buse som flyttar till Susann också så hon verkligen får lite utmaning :p
Krama om alla valpisar och vuxna

http://yaxo.se

Eva Andersson

27 april 2012 15:03

Hej ! ja dom är underbara !!Tack gulliga Anna du är för go !!Sådana ord värmer skall du veta !! Klart hon skall få en riktig buse !! ha ha !!
Många Kramar till dig och underbara Basse Bus !!

 
Ingen bild

Sandra

27 april 2012 09:42

Halloy !!ÅHH vilka godingar.Man vill bara borra in näsan o lukta på dom!!Ha de så bra KRAM från oss!!!

Eva Andersson

27 april 2012 15:08

Hej ! ja dom är underbara !!och luktar himmelskt !!ni får snart komma och lukta !!
Kramizzzzz

 
Ingen bild

susann östman

28 april 2012 20:22

Anna din elaka vaaaarelse!!!Jag vill ha en lugn och snäll, när jag tänker efter så ska den vara färdig dresserad också, dock inte på att döda soppkvastar
Susann

Eva Andersson

1 maj 2012 12:23

ha ha !Jag kommer att lära valparna allt jag kan!! Det vet ni ju !! Krammm

 
Ingen bild

susann östman

13 maj 2012 08:54

Dom har Inez näsor ha ha

Eva Andersson

13 maj 2012 11:58

Ha ha !!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Andersson - 17 december 2013 21:01


En riktigt God Jul & Gott Nytt År önskar vi er alla ! Tack alla valpköpare för att ni alltid ställer upp på ALLT !! Det värmer en uppfödares hjärta ! Ni kommer från Norr och Söder , ingen tvekar att åka !! Helt otroligt !!Vilket engagemang ! Vi s...

Av Eva Andersson - 9 november 2013 20:53

Vett knappt var jag skall börja ! är ju väldigt länge sedan som jag skrev något ! men med fyra hundar hemma så räcker inte tiden till helt enkelt ....  Det är full fart från morgon till kväll , puh......och mera där till ! känner mig sleten och trö...

Av Eva Andersson - 22 mars 2013 18:45


Ja det gör dom och fort går det ! nu har c-barnen fyllt 11 månader ! tycker inte det var länge sedan dom låg här i valplådan !!  Ni undrar säkert varför jag inte bloggar så ofta ?? jag hinner inte ! sista tiden har jag varit så himla trött på kväll...

Av Eva Andersson - 2 mars 2013 18:12

Kommer på mig själv att det går alldeles för långt mellan ggr jag bloggar ! tiden räcker helt enkelt inte till ! så ni som inte är med i facebook !! Sorry !! Dom senaste veckorna har varit jobbiga , men jag tycker ändå att det gått väldigt bra med ...

Av Eva Andersson - 3 februari 2013 18:24

Är det bara jag som får vårkänslor redan ? Så underbart härligt att det är så mycket ljusare på dagarna !! Man hinner ju så mycket mera känns det som !! Här går dagarna i rask takt och det är ju inte så att man direkt sitter och pillar sig i nave...

Skapa flashcards