Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Semestern snart slut!

Av Eva Andersson - 28 juli 2012 18:44

Veckorna bara springer iväg !! Underbara veckor har vi haft , vädret har inte varit det bästa, men vi har haft det väldans bra ändå. Träffat kompisar , ätit supergod mat i massor , Det syns på vågen !!! så på måndag blir det till att ta i med stora motionssvängar !!! Men vad sjutton man skall väl una sig en massa gott på semestern!!

Vi har haft förmånen att få träffa barnen igen , det är så himla kul !! dom växer som ogräs !!!

Fick nästan en chock när jag fick en bild på lilla busfröet Carma !! jag höll inte på att känna igen henne !!

 

Tänk vad fort det går !!! Men visst är hon fin , ja det är alla barnen!!! Vi är så nöjda med dom och alla superduktiga valpköpare dom har haft turen att få komma till !!!

Ni är verkligen underbara med era hundar !!!!

Här kommer en bild Carma & Cyrac !! 14 veckor !

 

En till på fina Carma !!

 

Här kommer en på fina Carizma !!

 

Och så fina Clipp!!

 


Fina Cumo pumo !!


Cumo & Robban !!

 


Och så söta Carizma igen !!!

vi tränar på att stå fint !!

 

Vi hade en miniträff hos sid & Helena i går !! Tord kom med Carizma också !! Så kul !!!

Det värmer en uppfödares hjärta när barnen blir så glada!! Underbart !!!!

 

Jag passar på att påminna om träffen i september 21-23 / 9 !! alla barn ur samtliga kullar är varmt Välkomna !!!

Pm kommer lite längre fram !!


Är lite bekymrad över min älskae prins !! för en vecka sedan så gjorde vi en kemisk kastrering på honom då han hade en förstorad prostata!! han har haft chip förrut och inga problem ! denna gång så blev han superdålig i magen dagen därpå , och nej han har inte ätit något olämpligt !! kokade ris och kokt fisk , fick det att vända ! Såg senare på kvällen att han var vinglig i bakkärran !!! han är i fin form för att vara 7 år , vetirinären tyckte han var i jättefin form , för jag bad dom kolla upp honom, så detta var skumt !!! han vinglade till en sväng sedan helt normal. Pigg & glad äter & dricker som han ska. Ingen feber 37, 2. När vi är ute och går så kan man inte se något alls.

gick några dagar , såg då att det hade kommit lite blodblandat från pikadollen !! Inte så konstigt då dom första veckorna med Chip blir värre , men ändå så blir man orolig !!

I morse hörde han något och flög upp och då var han vinglig fram ??? bara några sekunder ! sedan borta !!

har nu pratat med tre oilka veterinärer och dom tycker vi skall avvakta !! antagligen biverkningar !! är han inte bra så får vi åka in på måndag !! jag gör allt för min prins !! har så sakta börjat inse att han fyllt 7 år redan !! varför går det så fort ??? jag vill ha honom kvar länge , länge !!!! Jag älskar dig så min prins Ambos !! så där ja nu ramlar tårarna!! Älskade gubben stanna hos mig imånga år till!!! Du är så himla speciell !!! varför får vi bara ha dom till låns så kort tid ????

Håll tummarna att det inte är något allvarligt utan bara biverkningar från chipet !!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Andersson - 17 december 2013 21:01


En riktigt God Jul & Gott Nytt År önskar vi er alla ! Tack alla valpköpare för att ni alltid ställer upp på ALLT !! Det värmer en uppfödares hjärta ! Ni kommer från Norr och Söder , ingen tvekar att åka !! Helt otroligt !!Vilket engagemang ! Vi s...

Av Eva Andersson - 9 november 2013 20:53

Vett knappt var jag skall börja ! är ju väldigt länge sedan som jag skrev något ! men med fyra hundar hemma så räcker inte tiden till helt enkelt ....  Det är full fart från morgon till kväll , puh......och mera där till ! känner mig sleten och trö...

Av Eva Andersson - 22 mars 2013 18:45


Ja det gör dom och fort går det ! nu har c-barnen fyllt 11 månader ! tycker inte det var länge sedan dom låg här i valplådan !!  Ni undrar säkert varför jag inte bloggar så ofta ?? jag hinner inte ! sista tiden har jag varit så himla trött på kväll...

Av Eva Andersson - 2 mars 2013 18:12

Kommer på mig själv att det går alldeles för långt mellan ggr jag bloggar ! tiden räcker helt enkelt inte till ! så ni som inte är med i facebook !! Sorry !! Dom senaste veckorna har varit jobbiga , men jag tycker ändå att det gått väldigt bra med ...

Av Eva Andersson - 3 februari 2013 18:24

Är det bara jag som får vårkänslor redan ? Så underbart härligt att det är så mycket ljusare på dagarna !! Man hinner ju så mycket mera känns det som !! Här går dagarna i rask takt och det är ju inte så att man direkt sitter och pillar sig i nave...

Skapa flashcards