Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Fy på mig !!

Av Eva Andersson - 8 november 2012 19:36

Ja fy på mig !! vad dålig jag har varit på att skriva i bloggen , tiden räcker inte riktigt till !! Och ibland kan jag tycka att , alla är ju ändå med i facebook, inte riktigt alla !!  

Den här sommaren , hösten har gått i ilfart  om man säger så , varenda helg har varit uppbokad, det har varit jättekul , men nu känns det som vi måste dra i handbromsen ett tag !!  

C-barnen växer så att det fullkomligt knakar !! Undrar om det skall bli kalvar ??? nej skämt o sido , hoppas dom stannar upp lite nu !!6,5 månad är dom redan skitungarna!! Vi har haft en underbar valpträff , ett riktigt skitväder hade vi tyvärr , det var verkligen som att hälla ur en hink!! På fredagen så tränade vi lite , käkade hemmagjord pizza och det var mycket uppskattat!!  Vi hann med en utställning också på lördagen !!

Alla barnen skötte sig med bravur !!!   Cyrac BIR valp ,  tätt följd av bröderna !! Grattis Susanne !! Carizma BIm !! Grattis Tord !!!

Vi blev även bästa uppfödargrupp & avelsgrupp !! Tjohoooo!!

Behöver jag säga att vi var ordentligt frusna hela kvällen !! Vi köpte med chinamat hem !! Perfekt!!

Så än en gång Tusen Tack alla för att ni kom , ni kommer ju inte direkt från nästgårds heller !!

Sollefteå , Umeå , Örnsköldsvik, Barsebäck mm!! Jag är så tacksam !!! 

Vi träffade även på lite släkt på utställningen ! Abzurdas son Nemuz , åh så kul det var att äntligen få se honom live !! Jättefin , en hund helt i min smak !!   Den du Eva -Lotta , den har du fått för dina synder !!  

Hela september har jag och Cherrie varit på utställning !! det har varit omsom ris & ros !!

Men sista två utställningarna har gått jättebra !! äntligen!! brun är ju en svår färg !! så kul när det går bra !!  

Vi har ju haft väldigt trevligt bredvid ringen också med Lennart & Kia och deras trevliga valpköpare och då är det ju ändå helt okey om det inte går bra !! så vi satsar på nästa år igen !! Bara att ladda !!  


Så till lite planering för c-kullen !!


Vi funderar på att lägga mht vid kristi himmels den 9/5 ( mh ) på Lindesbergs Bk  , 10/5 röntgen på strömsholm !!

Vad tycker ni ? passar det ?maijla eller hör av er till mig ! Skall i så fall försöka fixa boende i Lindesberg !! 


Annars så planerar vi inför nästa kull om det är så att vi kan hitta en bra hane som uppfyller alla önskemål!!, det är typ som att leta efter nål i en höstack !! Hittar vi ingen så avstår vi !! men ni som står på kö , håll utkick på hemsidan !! Blir det något så uppdaterar vi så fort som möjligt !!  

Ha det så bra alla !! 

Kram på er från urhemmet !!

         




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Andersson - 17 december 2013 21:01


En riktigt God Jul & Gott Nytt År önskar vi er alla ! Tack alla valpköpare för att ni alltid ställer upp på ALLT !! Det värmer en uppfödares hjärta ! Ni kommer från Norr och Söder , ingen tvekar att åka !! Helt otroligt !!Vilket engagemang ! Vi s...

Av Eva Andersson - 9 november 2013 20:53

Vett knappt var jag skall börja ! är ju väldigt länge sedan som jag skrev något ! men med fyra hundar hemma så räcker inte tiden till helt enkelt ....  Det är full fart från morgon till kväll , puh......och mera där till ! känner mig sleten och trö...

Av Eva Andersson - 22 mars 2013 18:45


Ja det gör dom och fort går det ! nu har c-barnen fyllt 11 månader ! tycker inte det var länge sedan dom låg här i valplådan !!  Ni undrar säkert varför jag inte bloggar så ofta ?? jag hinner inte ! sista tiden har jag varit så himla trött på kväll...

Av Eva Andersson - 2 mars 2013 18:12

Kommer på mig själv att det går alldeles för långt mellan ggr jag bloggar ! tiden räcker helt enkelt inte till ! så ni som inte är med i facebook !! Sorry !! Dom senaste veckorna har varit jobbiga , men jag tycker ändå att det gått väldigt bra med ...

Av Eva Andersson - 3 februari 2013 18:24

Är det bara jag som får vårkänslor redan ? Så underbart härligt att det är så mycket ljusare på dagarna !! Man hinner ju så mycket mera känns det som !! Här går dagarna i rask takt och det är ju inte så att man direkt sitter och pillar sig i nave...

Ovido - Quiz & Flashcards