Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

RIP SALLY!!

Av Eva Andersson - 5 januari 2013 19:50

Saknaden är enorm och svår att ta in !! har inte fattat riktigt än att du inte kommer att sitta vid min sida mera när vi kollar meijl , läser aftonbladet mm.Du la alltid din söta lilla haka på min hand när vi tittade på datorn tillsammans !! Nu finns du inte mera ........obegripligt och väldigt smärtsamt!!

Du var alltid glad , alltid lite hög färdig!!det passade inte alltid , dina fnysningar som ingen annan än du kan härma !!

Du var alltid nära mig , följde mig som en skugga !!Nu är du inte här och det är så tomt trots att vi har fyra hundar.

Men du tog en oérhörd plats med ditt charmiga sätt!! Lilla kära Sally du kunde väl ha fått några år till du skulle om en månad ha fyllt åtta år !!



Kvällen innan nyårsaftonen så fick Sally ett väldigt långt anfall , ett mycket otäckt sådant !! Jag märkte på henne att allt var inte som det skulle , hon skulle nästan krypa in imig för att vara så nära som möjligt!! Bad Robban hämta ett par handukar så det skulle bli så mörkt och lugnt som möjligt!! Anfallet kom , men var inte likt något som jag har sett förut , ögonen började vandra fram och tillbaka !! Hon verkade medveten och ville bara vara nära ...

Hon sköt rygg , bajsade på sig !! skakade lite !! Jag satt med henne i min famn men eftersom det inte blev bättre la jag henne i Robbans knä och ringde vetten , nu hade vi kommit upp i tio minuter !!! Jag vet att efter tio minuter blir det inte bra då kommer organen att ta skada !! jag hade panik !!! Så helt plötsligt släppte det , hon kom tillbaka!! vi tvättade stjärten och jag la mig med hénne i sängen och hon sommnade tvärt !! Hon sov som om hon vore död !!

Jag var sååå orolig !! Robban hämtade hem Stesolid ifall det skulle komma fler anfall !!

Inget mera hände.

Men vi märkte båda två att allt var inte som det skulle med Sally , hon sladdade med bakbenen ibland , ville vara för sig själv. Hon som alltid vill vara nära mig annars !! Kräktes !!

Dagen därpå var det bara att åka in med henne , hon hade kräkts några ggr till !! ville fortfarande inte vara nära , men viftade ändå på svansen !! lille gumman !!

Vetten började med att lyssna på hjärta kolla alla neurologiska saker och jag såg på hans blick att det var inte bra !! Hon reagerade inte som hon skulle på  alla tester !! Ena ögat hängde inte med som det skulle , bakbenen hade inte dom reflexer dom skall ha !

Vi frågade vad prognosen var , inte bra svarade han ! men man kan göra en magnetröntgen som är väldigt dyr , den kan visa att det finns en hjärntumör , eller så ser man inget ! man kan medicinera , men för eller senare så kommer hon att få ett ännu värre anfall.

Då beslöt vi oss för att låta älskade Sally somna in. Fy fasen vad jobbigt , jag försökte hålla mig så att hon inte skulle känna att jag var ledsen , men hur lätt är det när man nästan inte får luft !!! Och det var precis som att hon kände på sig och ställde sig på bak benen och slickade mig i ansiktet !!  Vi visste båda två att det var över !!!

Älskade lilla vän vad jag saknar dig och det gör så ont .......

Man vet att man gör det rätta , men fy vilket tufft beslut!!

Det här den värsta biten med att vara djurägare och jag avskyr det !!

Nu tar vi varje dag som den kommer , det gäller att hålla sig sysselsatt , så fort man sitter still och tänker så kommer sorgen över en !!! Enda trösten är vi vet att du slipper lida lilla gumman !!

Men vi SAKNAR dig sååååå !!!

Vila i frid .....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva Andersson - 17 december 2013 21:01


En riktigt God Jul & Gott Nytt År önskar vi er alla ! Tack alla valpköpare för att ni alltid ställer upp på ALLT !! Det värmer en uppfödares hjärta ! Ni kommer från Norr och Söder , ingen tvekar att åka !! Helt otroligt !!Vilket engagemang ! Vi s...

Av Eva Andersson - 9 november 2013 20:53

Vett knappt var jag skall börja ! är ju väldigt länge sedan som jag skrev något ! men med fyra hundar hemma så räcker inte tiden till helt enkelt ....  Det är full fart från morgon till kväll , puh......och mera där till ! känner mig sleten och trö...

Av Eva Andersson - 22 mars 2013 18:45


Ja det gör dom och fort går det ! nu har c-barnen fyllt 11 månader ! tycker inte det var länge sedan dom låg här i valplådan !!  Ni undrar säkert varför jag inte bloggar så ofta ?? jag hinner inte ! sista tiden har jag varit så himla trött på kväll...

Av Eva Andersson - 2 mars 2013 18:12

Kommer på mig själv att det går alldeles för långt mellan ggr jag bloggar ! tiden räcker helt enkelt inte till ! så ni som inte är med i facebook !! Sorry !! Dom senaste veckorna har varit jobbiga , men jag tycker ändå att det gått väldigt bra med ...

Av Eva Andersson - 3 februari 2013 18:24

Är det bara jag som får vårkänslor redan ? Så underbart härligt att det är så mycket ljusare på dagarna !! Man hinner ju så mycket mera känns det som !! Här går dagarna i rask takt och det är ju inte så att man direkt sitter och pillar sig i nave...

Ovido - Quiz & Flashcards