Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Eva Andersson - 27 januari 2013 20:24

Ja det måste det , men fy vad ont det gör fortfarande , lilla Sally du är såå saknad !!!Förstår nu så här i efterhand vilken pondus du hade inom flocken , det kan man inte tro, men så var det !

Det har verkligen märkts på rangordning här hemma Ambos & Cumo har haft en hel del konflikter sins i mellan !! Cumo börjar ju bli könmogen också !! ( mindre kul ) !! Både Ina & Cherrie skall snart löpa , ser jag inte fram i mot !! Hua !!!

Vill inte ens tänka på hur det kommer att bli då !!

Men det som är riktigt kul är att träningen med Cumo går riktigt framåt , satan vilken maskin han är !! det är väl därför jag står ut !! ha ha !!

UNDERBAR att jobba med , på ,på! otroligt lättärd !! Vi kämpar på med både det ena och det andra , jag kör mycket ledarskapövningar , ett måste på denna hund !!! han är verkligen som en virvelvind!! Fullkomligt ÄLSKAR människor , ( lite för mycket enligt mig ) så det skall tränas hårt !! alla gillar inte att få 42 kg hund på sig och slabbanndes över allt !!

han är än så länge likadan mot andra hundar , ( går nog över fort ) !! så här skall tränas , tränas !! Så himla synd att inte rätt människa dyker upp , då han är en kanon hund att jobba med !! MEN det är mycket hund !! men bra hundar är väldigt jobbiga när dom växer upp !! men det glömmer man lätt !!


Åter tillbaka till Sally, jag kan inte förstå att du inte finns mera ... lyssnar efter dina ljud , det så förbannat tomt !!att du tog sådan plats mitt lilla troll !! kommer på mig själv att jag går och saknar ditt och mitt prat , du hade ju väldigt speciella saker för dig !! det är väldigt tomt vid datorn !!! Varför , varför , du kunde väl ha fått några år till !! Lilla hjärtat mitt !!!  Livet är bra orättvisst !!


Ambos har blivir opererad på sin högra baktass , en liten vårta som började växa ! så den tog vi bort fort !!

Behöver väl inte skriva att prinsen sköte sig !!!  Klart han gjorde !! Det läker fint , men han gillar inte tratten något vidare !!


Inte något ont som inte har något gott med sig .....

Cherrie har kommit fram en hel del sedan Sally gick bort !! Återigen rangordning !!

Hon har börjat gå fram till Robban mera och mera , här om dagen gick hon helt frivilligt ut med honom !! det ni !!

Hon vaktar mig mera och mera !! törs säga ifrån till dom andra på ett sätt hon alldrig gjort tidigare !! så visst händer det saker i rangen när en hund försvinner !! helt otroligt!!


Skulle vara kul att höra lite mera rapporter från övriga i c-kullen , hur går det , någon som har fulla häcken mera än jag ?? Susanne vet jag !! mycket hund där med !! Men du har bara en jag´har fyra !!  !!

Höres !!    




Ovido - Quiz & Flashcards