Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Eva Andersson - 3 februari 2013 18:24

Är det bara jag som får vårkänslor redan ? Så underbart härligt att det är så mycket ljusare på dagarna !!

Man hinner ju så mycket mera känns det som !!

Här går dagarna i rask takt och det är ju inte så att man direkt sitter och pillar sig i naveln!!  

med fyra hundar så är det inga som helst problem att veta vad man skall göra !!

Dessutom så har Ina fina börjat löpa , så Ambos & Cumo är ju ganska laddade och testo steron stinda !! Underbart !!

NOT !!

Det gäller att ha tummen i ögat på dom hela tiden , tänka sig för om man skall gå ut mm.

Så länge vi är med och styr så går det ju jättebra , men det syns på Ambos att han skulle bra gärna trycka till lillskit !!  

Robban skällde på Cumo här om dagen och då kom Ambos direkt och undrade om husse behövde hjälp....  

Ambos lilla operation har gått bra och det ser bra ut och läker som det ska , även om jag tyckter att det har tagit tid!!

Ina har fått vila några dagar , då hon har antagligen halkat , så hon har varit lite halt , men nu är det bättre! 

Cumo är som sagt lite extra jobbig nu pga Inas löp och värre lär det bli när hon går mot höglöpet !! tjohoo!!!  

För närvarande så får han typ två pass om dagen den lille skiten , annars blir han inte trött!

Jag jobbar på med lydnad bla och idag passade jag på att åka ner till Fellingsbro och gick en sväng med honom , han behöver egentid !! Hade laddat hela fickan full med korv!! har gruvat mig lite för detta för här hemma så skall han ju pussa ihjäl varenda människa !! men det gick väldigt bra måste jag säga , första människan vi möte så började han jazza , men upp med en korv och vända på klacken så gick det hur bra som helst , sedan hade han full fokus på mig !! Jätteduktig !! Vi gick en sväng förbi några hästar och dom blev ju väldigt intresanta när dom började röra på sig!! Men det gick bra det också!!

Sedan gick jag med honom till skolan och passade på att gå i brandtrappan , helt genomskinlig , han tittade på mig först som att vad skall du göra där uppe , sedan kom han med en himla fart !! Han har bra mycket bättre nerver än vad jag har , för jag har höjd skräck !! Sedan när vi skulle ner blev det lite halv jobbigt , bråttom , bråttom!! Och med mig på släpp tåg , men ner kom vi , helskinnade !! Puh !!   

På väg mot bilen igen så mötte vi en människa till som till och med jag tyckte såg konstig ut , typ som en vandrande pingvin, Cumo sneglade och jag tog kontakt och berömde !! Han har varit jätteduktig , lilla mannen !! Så nöjd med honom!! 

Jag hade ju sett framför mig att jag skulle typ bli släppandes som en vante efter honom , när han skulle hälsa på alla !! Men även jag kan ha fel !!   

Nu är han totalt utslagen lille mannen & jag med !! ( nästan )!!


Ha det !!  



     


Ovido - Quiz & Flashcards