Alla inlägg den 22 mars 2013

Av Eva Andersson - 22 mars 2013 18:45

Ja det gör dom och fort går det ! nu har c-barnen fyllt 11 månader ! tycker inte det var länge sedan dom låg här i valplådan !! 

Ni undrar säkert varför jag inte bloggar så ofta ?? jag hinner inte ! sista tiden har jag varit så himla trött på kvällarna !! Att träna aktivera alla hundar så dom skall må bra tar massor av tid !!! ca 2 timmar per dag ! och då är inte prommisarna med räckande !!  så när kvällarna kommer så är man lite lätt mör , svårt att hålla sig vaken !! 

Sedan är det  ju inte bara hundarna man skall hinna med , det finns ju liksom annat också !!!

Men, men jag är mycket nöjd med träningen på Cumo har börjat på allvar med sök på honom , tjo hoo vad det går , en liten kanon kula är han !! skall markeringrna börjar sitta rätt hyfsat !! skitkul !!!  Han är extremt lätt lärd !! 

I går så provade jag att skicka honom på en figge som låg lite dold , han la sig och började skälla !!! DUKTIG !!!!  

Sedan provade jag att han fick vara lös , men se då gick det inte bra , han var upp på figgen , aja baja !! bara att backa !! Man får inte gå för fort fram , vilket är lätt att man gör när man har en sådan här rolig hund !!

Har även kört lite mera platsliggning med blandad kompott , så det lär vi få traggla med , blåser det löv förbi så måste han ju bara ta det !! skit unge !! så är det när man har en mycket livlig hund !! och super nyfiken på allt !!

Hade en tanke om att tävla appellen till våren , men den har jag släppt , det får bli när det blir , han är hemskt omogen den här lille mannen !!!  

Men ROLIG !! 

han är precis som jag har förstått från rapporter från dom andra i kullen väldigt lik mamma på många sätt och vis !!

Och jag ser ju det varje dag när man tränar !! men just nu så är Ina inte så kul , hon är övertygad om att hon har valpar , oj så skendräktig !!!  Körde tre skick med henne igår , nja hon gjorde det hon skulle men sedan ville hon hem !! inte kul!! 

Mattes go gubbe ( Ambos ) är ju bara för underbar , klockrena skick !! jättekul !! han har ju alltid älskat sök , men han är hemsk på påvisningen då han släpar mig som en vante , oj stod det en stor sten där / elller värsta klippan  . Oops !!!!! jaaaa ,jag älskar dig ändå !!!! mattes Prins !!! Robban har i alla fall kul !!

Dagarna fram till röntgen har jag börjat räkna ner ....Hua !!! Hoppas, hoppas  på fina resultat !!! men man vet aldrig !! 

Ni som inte är med i facebook har säkert lagt märke till at jag i Pmt till Mht hade totalt missat att ni skall betala på plats !! Snurrfia är jag !!! Sorry !!!  

Nu blir det en hyfsat lugn helg !! Ambos har nämnligen tvålat till Cumo så jag tror att han kanske kan ha fått en spricka i revbenet , eller så är han bara mörbultad , så lite vila får det bli!! ha det gott alla !!!  

 


Ovido - Quiz & Flashcards