Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Eva Andersson - 25 mars 2012 17:34

      Oj vad länge sedan man hade en blogg!! den förra var det ju väldigt mycket strul med så då tröttnade jag! Men jag hoppas att den här kan fungera lite bättre !

Mycket har hänt sedan sist ! Men det roliga just nu är ju att Ina är dräktig min lilla fia !! Jag förstod nästan på en gånga att hon var dräktig , hon blev så annorlunda i sitt sätt. Hög i rang , kissade revir, småtjejerna fjäskade som bara den för henne , och hon njuter i fulla drag som den lilla prinsessa hon är , för har man valpar på g så måste man ju få vara lite bortskämd!! eller hur !!

När vi var in och herpes vaccinerade henne så var det en jättefin boxerhane som flörtade med henne , men Ina blev totalt kolsvart i ögonen ! då förstod jag att hon kanske var dräktig , eller så tyckte hon att hon var klar med frieri!!

Hon har nu gått 4,5 vecka och magen är redan rund och go !! underbart !! Hon sover redan ganska mycket och är inte så himla mycket turbo på promenaderna som hon brukar ! Idag så såg vi även en så kallad sträng från muffen , en så kallad dräktighets flytning.  Så det är absolut inga som helst tvivel om hon är dräktig eller inte.

Det skall bli så kul med en kull igen , nu har vi ju verkligen laddat batterierna från våran b-kull , det är redan fyra år sedan , vad fort det går !! Det är så himla kul att planera allt som namn, läger , mh mm!! Kom gärna med förslag på namn på c , vill ha korta bra namn , typ som caliber, calibra , cung, cyrac mm, ifall dom skulle få titlar vilket vi hoppas så vill jag inte ha långa namn , det blir bara jobbigt att skriva !! Det märks så väl i flocken att något är på gång och fantasktiskt att få följa på nära håll, väldigt intressant!! Här kommer lite bilder på prinsessan !!Som ni ser kom bilderna först, är inte riktigt hemma på hur man fixar med kort i denna blogg ännu !!

Ha en underbar dag !! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards